Pár autó patent segítségével gyerekjáték a felújítás!
Felújítanád a járgányodat? Ehhez nem is hiányzik más csak egy-két autó patent, festékszóró, vagy akár egy új kárpit a teljes felújítás jegyében.
Hogyan újítsd fel autódat? Az autó patent, és ami mögötte van
Autórajongóként nincs nagyobb kihívás, szórakozás és egyben jutalom, mint egy jármű felújítása. Biztos Te is követted korábban azokat az autós átalakító műsorokat, amelyekben egyedibbnél-egyedibb járgányokat tuningoltak fel. Az ilyen műsorok igazán felpörgetik a kreatív agytekervényeket, ami arra ösztönöz, hogy Te is neki láss az alkotásnak a garázsodban. Ehhez nem is hiányzik más csak egy-két autó patent, festékszóró, vagy akár egy új kárpit a teljes felújítás jegyében. De vajon tényleg meg lehet csinálni?
Röviden a válaszunk, egy egyértelmű igen! Egy kis előrelátással, tervezéssel és türelemmel bármilyen járművet helyreállíthatsz. Ehhez azonban nem kevés időre, és türelemre lesz szükséged, ezért ennek megfelelően tervezz!
Az ilyen projektek elképesztően izgalmasak lehetnek, főleg akkor, ha egy hasonló érdeklődésű barátunkkal osztjuk meg. Elsőre ijesztőnek tűnhet, de mi itt vagyunk, hogy segítsünk átvenni a szükséges lépéseket, és megmutassuk, mennyire megközelíthető és kifizetődő lehet egy jármű felújítása. Vágjunk is bele!
Az autó patent, és ami mögötte van
Természetesen nem csak az autó patentokról lesz szó, de fontos kiemelnünk, hiszen ez az a szerkezet, ami stabilan rögzíti az autód műanyag elemeit, egységes képet biztosít a motortérben és fontos elem, ha új karosszéria elemet cserélsz autódban.
Az autó patent, vagy más néven karosszéria patent azokat a rögzítő elemeket foglalja össze, amelyek a csavarkötéseket hivatottak kiváltani. Ezek a kis patentek rendkívül elterjedtek a játműtechnikában, és fő előnyük közé tartozik, hogy Te is az elhivatott otthoni autószerelők táborát erősíted, akkor a felújítás során jó hasznukat veheted. A kárpitokat, és egyes burkolatokat esztétikusan rögzítik úgy, hogy ne keletkezzen látható csavarfej, amit még esetleg el kell fedni.
Most, hogy átvettük az alapokat, nézzük is meg, hogyan vágj bele a felújításba!
Tervezz előre!
Van egy mondás, amely így szól: "Kezdd azzal, ami szükséges, aztán tedd azt, ami lehetséges, és mire észbe kapsz, már a lehetetlent is megcsinálod". A "szükséges" a mi esetünkben egy aprólékos terv elkészítését jelenti, amely kordában tartja a költségvetésedet, reális elvárásokat és határidőket határoz meg, és figyel minden olyan meglepetésre, amely eltéríthet a felújítás során.
Határozd meg a költségvetést!
Csak pár autó patent segítségével tervezed egy új kárpit felhúzását, vagy egy teljes átalakításra törekszel? Bármi is legyen az elképzelésed, a kívánságlistádon szereplő tételekre vonatkozóan fel kell kutatnod az árakat - a jármű, az alkatrészek (új vagy bontott), a kiegészítők (felnik, hifi, hátsó spoiler, autó patent stb.), a szerszámok és berendezések, az erőforrások és beszállítók (festés, krómozás, váltóműhely stb.) Miután elkészült az árlista, döntsd el, hogy mi a legfontosabb most, és mi várhat! Például az egyedi felnik várhatnak a sebességváltó átépítése előtt. És ne feledd, hogy egy jármű felújítása tartogat néhány meglepetést, ami a vártnál kicsit több pénzt igényelhet!
Állítsd be a munkaterületet!
A jó helyszín kiválasztása fontos, de a munkaterület rendszerezése csodákat tesz egy nagyobb munka megkezdése előtt. Tehát mielőtt elkezded az autód szerelését, biztosítsd be magad azokkal a szerszámokkal, berendezésekkel és alkatrészekkel, amelyeket a felújítás során használni fogsz. Szerezz be egy pár tárolót, konténert, címkét és jelölőt, hogy szétválogathasd és rendszerezhesd az alkatrészeket a szétszerelés során!
Hozz létre egy idővonalat!
Minden felújítási, és szerelési munkálathoz szükség van egy ütemtervre, amely felvázolja a feladatokat, megjelöli a határidőket, és megmutatja az egyes feladatokhoz kapcsolódó költségeket! Tűzz ki magadnak reális határidőket, és ügyelj arra, hogy az építkezés során hagyj teret a szórakozásnak is! És mindenképpen csatolj költségvetést minden egyes feladathoz. Ez segít nyomon követni a költségeket, és kiigazodni a kiadásokon.
A jármű előkészítése:
Ha a jármű és a munkaterület készen áll, végezz teljes körű felmérést azzal kapcsolatban, amit javítani, kicserélni vagy módosítani kell. Készíts egy listát mindarról, amire szükséged van, négy részre bontva: mechanikus elemek, elektronikai teendők, karosszéria és belső tér. A folyamat során mindent dokumentálj!
1. Kezdd az akkumulátor eltávolításával és az összes folyadék - üzemanyag, váltó, olaj stb. - kiürítésével!
2. Távolítsd el a lökhárítókat, a hűtőrácsokat, a lámpákat, az oldalsó díszítéseket és egyéb külső díszítéseket! Légy óvatos, mivel ezek meglehetősen törékenyek; és a járműtől függően a legdrágább és legnehezebben cserélhető elemek.
3. Távolítsd el a szélvédőt, a hátsó ablakot és az oldalablakok üvegét!
4. Távolítsd el az ajtópaneleket, az üléseket, a szőnyeget és a szigetelést, a műszerfalat / műszereket és az egyéb belső díszítéseket!
5. Folytasd a kormányoszlop, a pedálok és a fűtőszekrény eltávolításával!
6. Vedd le a motorháztetőt, a csomagtér fedelet és az ajtókat!
7. Vedd ki a kábelköteget hátulról kezdve a motortér felé haladva! Fejezd be a műszerfalnál!
A jármű helyreállítása - Karosszéria
A jármű állapotától függően a karosszéria felújítása lehet a legmunkaigényesebb folyamat. Ebben a lépésben (karosszéria, teteje és alja) a festék eltávolításával kezdd! Ezután javítsd ki a szükséges karosszéria hibákat!
Amennyiben új karosszéria elemet cserélsz, vagy a meglévő autó patent már elavasodott, eltört, esetleg kipotyogott, akkor a karosszériához való 190 darabos patent szettünk kitűnő választás számodra!
Sajnos a megfelelő patentek hiányában könnyedén elmozdulhatnak az autó karosszéria elemei, amelyek látványra sem túl szépek, ráadásul bizonyos helyeken a víz is befolyhat a lyukakon.
Kütyübazár tipp: karosszéria javítás előtt állsz? Webshopunkban 6 különböző típusú autó patent közül választhatod ki a számodra legmegfelelőbbet!
A motor és más rendszerek értékelése
Ebben a lépésben a motor teljesítményét szükséges értékelned a működés és a szétszerelés révén. Egy motor szétszerelésének rengeteg lépése van, így, ha bizonytalan vagy, akkor feltétlen kérj meg egy profi szakembert, aki segít neked ennél a lépésnél!
A szétszerelés után célszerű felmérni az egyes alkatrészek (pl. dugattyúk, hengerek, vezérműtengely, rudak, autó patent stb.) állapotát és ezek alapján megállapítani, hogy szükség van-e cserére vagy javításra. A másik izgalmas rész, amit figyelembe kell venned, hogy a motor cseréje szükséges-e?
Miután visszakerült a járműbe a motor, és felülvizsgáltad, szánj időt arra, hogy utánanézel, mit tehetsz a jármű teljesítményének javítása érdekében! Ezen a ponton azt is fel kell mérned, hogy milyen más rendszereket kell majd átépíteni vagy kicserélni. Ide tartozhat a felfüggesztés, az üzemanyagrendszer, a fékek, a hűtőrendszer, a kipufogó és más főbb rendszerek.
Végül, de nem utolsó sorban tankold meg az autót, és töltsd fel az összes folyadékot! Ha már megvagy a legapróbb lépésekkel, akkor nehogy itt vérezz el!
Ezt követően indítsd be a motort, és indulj el az első tesztvezetésre! Győződj meg róla, hogy minden a várt módon működik, és szükség szerint végezd el a szükséges beállításokat!
Reméljük, hogy rövid útmutatónk által kedvet kaptál egy kis házi barkácsoláshoz! A fent említett tippek közül néhány komolyabb szakértelmet kíván, így ha bizonytalan vagy magadban, akkor feltétlen kérd ki egy profi segítségét!
Jó barkácsolást kívánunk! És ahogy mi mondanánk- az autó patent legyen veled!